Thursday, March 10, 2011

SERVICE KERETA


UNTUK KETERANGAN SILA HUBUNGI:017 3956109 @ 017 9711516ATAU EMAIL :ujang3000@gmail.com syarifali72@yahoo.comFACEBOOK :syarifali72@yahoo.com
Sudah sekian lama saya tak masuk workshop kebiasaannya bila nak service kereta saya buat sendiri..hari ni saya berjumpa kawan lama Ah lai.Sekarang dia sudah menjadi toke,20 tahun dulu sama-sama bekerja makan gaji dengan abangnya,sekarang abangnya sudah buka cawangan diIPOH,bila jumpa je dia terus berkata " apa macam taiko lama sudah tak da jumpa katanya sambil angkat tangan,saya menjawap "baik.. ini macam sajalah..kami bersalaman..awak serupa dulu juga hah katanya..ya lah awak pun sama badan kurus jugak..wah sekarang sudah toke besar ha ..staf awakpun banyak saya tengok..saya mau kerja sini boleh ka..? saya bertanya sambil melihat workshopnya yang besar dan luas..lalu dia menjawap "aii ya..awak mau kerja ka..nanti sya tak boleh bagi gaji oo..awak lagi toke besar sekarang OO.. katanya sambil tersenyum lebar.. saya menjawap "biasa sajalah..mana ada toke besar..sambil saya senyum juga
kepadanya.
Kemudian saya bertanya kepadanya "saya mau riper kereta saya boleh ka..? dia menjwp "apa hal awak punya kereta..awak porman tak boleh bikin ka..katanya..kemudian saya jawap "boleh tapi sekarang dia punya rosak banyak sangat..saya satu orang mana boleh siap satu hari..nanti saya mau kerja sudah tak boleh oo..kemudian dia menjawap "oo ya ka..?dan dia bertanya "apa masalah kereta awak..?katanya. kemudian saya menjawap"saya mau tukar taiming bell, dreeshaf kanan kiri,oil engin,air fiter,oil filter,break liening,disk break dan bush-bush yang dah rosak. kemudian dia menjawap"WAHH..ini macam banyak ka..?semua mau bikin hoo..katanya sambil membulatkan mulutnya..kemudian saya menjawap "ya la..apa boleh buat dia sudah mau rosak..sekarang mesti mau bikin..kalau tak da nanti rosak tengah jalan lagi susah oo..kemudian saya berkata lagi "barang saya sudah beli awak tinggal pasang saja..kemudian dia berkata "ok la..kemudian dia menyuruh orang-orangnya mengerjakannya.
selepas itu dia mengajak saya minum di kedai berhampiran.Disitu kami bersembang panjang lebar. Kemudian dia mau memasukan gambar kedainya kedalam blog saya.
Saya kata ok la..saya ambik gambar kedai awak nanti saya masukan..
itulah ceritanya dibengkel AH LAI.
KEPADA KEKAWAN YANG INGIN SERVI KERETA YANG BERDEKATAN ATAU YANG LALU DI LOT 2722,JALAN TELUK PANGLIMA GARANG 42500 BANTING SELANGOR D.E ATAU HUBUNGI AH LAI DI NO:0132079939

No comments: